Začátkem tohoto týdne jsme informovali, že přepravní společnost Horizon Entertainment Cargo se sídlem v New Jersey zadržuje 180 kol sportovců, kteří reprezentovali USA Triathlon na mistrovství světa ve španělské Pontevedře, poté, co se jí nepodařilo získat platbu od společnosti TriBike Transport (TBT).
Ironman zakročil, aby získal kola od společnosti TriBike Transport; přepravce zadržuje 180 dalších kol ze světových šampionátů v Pontevedře a čeká na zaplacení.
V žalobě podané v Kalifornii, společnost Intelligent SCM, LLC (podnikající pod názvem Horizon Entertainment Cargo) uvádí, že jí dluží 319 731,27 USD a “uplatnila svá zástavní práva a v současné době má v držení těchto 180 kol”, a tvrdí, že má právo prodat kola “ve veřejném nebo soukromém prodeji či dražbě”, pokud jí společnost TBT nezaplatí.
Právník, který podal žalobu, sdělil. Triatlonista Časopis že společnost nemá v úmyslu kola prodat a hodlá “kontaktovat každého z majitelů kol, aby se s ním dohodla na úhradě nákladů na dopravu a na rychlém vrácení.”
Tři ze 180 sportovců se zadrženými koly – Bruce Williams, Robyn Williamsová a Tim Lundt – nyní zahájili hromadnou žalobu proti společnosti Intelligent/ Horizon která tvrdí, že odesílatel má právo zabavit majetek TBT pouze v případě porušení platebních povinností, nikoli majetek sportovců využívajících službu TBT. Žaloba uvádí možnost více než 100 dalších žalobců a rovněž uvádí hodnotu zadržovaných kol ve výši více než 1 milion USD.
“56. den jsme nedostali svá kola zpět”
Dnes jsme zastihli jednoho ze stěžovatelů v hromadné žalobě, Tima Lundta.
Závod v Pontevedře byl Lundtovým prvním mistrovstvím světa, a protože cestoval se svou dcerou a měl spoustu leteckých přestupů, rozhodl se utratit 785 USD za službu TriBike. Dal také dalších 50 USD na pojištění svého kola.
Lundt říká, že službu TBT mu doporučili, a zjistil, že služby společnosti ve Španělsku jsou vynikající. Tedy až do chvíle, kdy se vrátil domů a čekal na své kolo.
“Je to nepořádek,” řekl Lundt, když se ho zeptali na situaci. “Dlouho jsem pracoval, abych si mohl dovolit tříkolku, a pak na prvním zámořském mistrovství světa, kam jedu, mi kolo nevrátí. Tohle je 56. den, kdy jsme kola ještě nedostali zpět.”
Lundt měl v úmyslu startovat na nadcházejícím národním mistrovství USA v triatlonu na dlouhých tratích v Daytoně, ale nyní se odhlásil, protože “neměl kvalitní trénink bez svého tricyklu”.
Poté, co mu před třemi lety vyměnili koleno, začal Lundt závodit v závodech Aquabike a “právě nabírá sílu, aby byl konkurenceschopný na národní úrovni”. V Pontevedře skončil devátý ve věkové skupině mužů 60 až 64 let a byl třetím Američanem. Již se kvalifikoval na Světový triatlonový multisportovní festival v australském Townsville, který se koná příští rok, a hodlá tam startovat. Říká však, že si cestu nebude moci dovolit, pokud bude muset zaplatit nové triatlonové kolo.
Lundt investoval do svého kola A2 SP přibližně 6 000 USD, což je podle něj na spodní hranici ceny mnoha kol, která má Horizon v nabídce. Lundt, který dříve působil jako středoškolský učitel na Aljašce, se před několika lety přestěhoval zpět do Colorada, aby byl blíže své rodině. V Coloradu začal znovu učit, “aby mohl jezdit na závody a koupit si kolo”.
USA Triathlon se snaží pomoci se sháněním kol
Lundt říká, že on a další sportovci, kterých se problémy s TBT týkaly, “se od USA Triathlon nedozvěděli nic jiného, než že pracují v zákulisí”.
“Nemyslím si, že USA Triathlon má peníze (na to, aby mohl kola získat zpět),” říká Lundt.
Ve čtvrtek TBT potvrdila, že nebude poskytovat žádné služby sportovcům, kteří budou závodit v Daytoně. USA Triathlon si je vědom toho, že existují sportovci jako Lundt, kteří doufají, že budou v Daytoně závodit, a přesto nemají svá kola, a proto se snaží oslovit triatlonisty v oblasti, zda by jim nepůjčili kola, která by mohli použít na závod.
Kola ve skladu v Chicagu
Lundt říká, že někteří sportovci mají na svých kolech štítky AirTags a podařilo se je vystopovat až do skladu v Chicagu. Ve skladu mluvil se zaměstnancem společnosti Horizon, který se tvářil sympaticky, ale měl pocit, že si kola musí nechat, protože “jen tak dostaneme peníze zpět”.
TBT dluží přepravní společnosti přes 300 000 USD. Zásilka z Pontevedry nebyla jediná, o kterou se jednalo – Ironman se vložil do věci a pomohl svým sportovcům dostat kola z více než pěti různých závodů, včetně mistrovství světa Ironman v Koně, a pomohl také dostat kola sportovcům na závody Ironman v Cozumelu a Arizoně. Zdroj potvrdil, že to vše se děje na náklady Ironmanu.
Začátkem tohoto týdne se nám však ozval zakladatel a majitel TBT Marc Lauzon, který zopakoval, že “jsme dělali a děláme vše pro to, aby kola byla vydána co nejdříve”.
Společnost TBT skutečně podala v Severní Karolíně TRO (dočasný soudní příkaz), který nařizuje společnosti Horizon “vzdát se držení kol ve prospěch společnosti TriBike, aby je mohla vrátit žalobcům”, což je pravděpodobně důvod, proč byla kola převezena nejprve do New Jersey a poté do Chicaga. Právník společnosti Horizon řekl Triathlete Magazine že “příkaz vydaný v Severní Karolíně se nevztahuje na jmenované žalované v hromadné žalobě”.
Nic z toho Lundtovi ani ostatním sportovcům, jejichž kola jsou v současné době zadržována, nepomůže. Lundt doufá, že situace bude brzy napravena, ale obává se, že “pokud Horizon z nějakého důvodu tato kola prodá, může hromadná žaloba nějakou dobu trvat”.