Pokud jde o cyklistické vybavení pro mistrovství světa Ironman na havajském ostrově Big Island, je třeba se vypořádat především s větrem. Boční vítr na dálnici Queen K může v nejhorších letech doslova srazit lidi z kola. To se v roce 2023 nestalo, ale pokud jde o nastavení kol pro závody v Koně, musíte předpokládat, že se to stane. Zde je přehled cyklistického vybavení, kterého jsme si všimli na letošním mistrovství světa a které by mohlo být skvělým dárkem pro triatlonistu ve vašem životě. (Nebo třeba pěkný dárek pro sebe!
Ceepo Katana
Pouze rám: 4 500 USD/ 3 600 USD
Rám Katana, pojmenovaný podle japonského krátkého meče, je nejuniverzálnějším triatlonovým rámem značky Ceepo – je lehký (pouhých 1 195 g), praktický a aerodynamický. To znamená, že vám dobře poslouží na těch nejnáročnějších tratích, nebo když budete muset díky zkráceným tvarům trubek NACA 0021 s aerodynamickým tvarem tlačit na tempo v aerovleku na superrovné trati. Geometrie rámu je také navržena tak, abyste si mohli zvolit agresivní přední pozici pro maximální aerodynamický výkon. Sharon Mackinnonová, mistryně světa ve věkové skupině z roku 2022 (prozradíme vám, že je manželkou redaktora TM Kevina Mackinnona), přešla na letošní závod v Koně na diskovou verzi modelu Katana a bezpochyby díky tomuto kolu a téměř dokonalým podmínkám snížila svůj mezičas o 15 minut. Mackinnonová miluje univerzálnost kola Katana, které jí dobře slouží v horách na Lanzarote (v březnu vyhrála svou věkovou skupinu na 70.3 Lanzarote) a když je třeba se na Queen K dostat do aerodynamického úhlu.
SRAM Force AXS
Mackinnonův závodní stroj Kona byl vybaven novou skupinovou sadou SRAM Force AXS, která nabízí mnoho inovací a funkcí, které najdete u vlajkových komponentů SRAM Red eTap AXS, ale nezatěžuje vaše bankovní konto.
Na letošním závodě v Koně bylo hodně profesionálních kol vybaveno skupinovou sadou Force, což je hold jejímu výkonu a hodnotě.
Integrované řetězové kolečka a přepracovaná přední přehazovačka zajišťují hladké řazení mezi řetězovými kolečky, zatímco zadní přehazovačka zvládne i mnoho velkých skoků v převodech, které jsou v dnešní době stále častější, zejména pro ty, kteří dávají přednost osazení 1X.
Integrovaná konstrukce řetězových koleček je také tužší a lehčí než staré gruppo Force AXS a Mackinnon zahrnuje také možnost měření výkonu Force AXS pro přesné měření výkonu přes pavouka klikové sady.
Pokud jde o další klíčovou součást každého gruppu – brzdění – kotoučové brzdy Force poskytují přesný a spolehlivý brzdný výkon bez ohledu na podmínky.
I když není tak lehká jako sada SRAM Red, komponenty Force AXS jsou stále z lehkých slitin a karbonových vláken, což zajišťuje vynikající výkon a není to příliš znát na hmotnosti. Ve spojení s lehkým rámem Katana tvoří komponenty Force lehký rychlík, který je připraven na stoupání v Nice nebo větrnou Konu Queen K.
Karbonová disková kola Hunt 54 Aerodynamicist
$1,703
Komplexní nabídku Mackinnon doplňují karbonová kola Hunt 54 Aerodynamicist. Původní kola Aerodynamicist s ráfkovými brzdami jsme si zamilovali a jejich diskové verze jsou stejně působivé. Vzhledem k názvu nepřekvapí, že kola jsou extrémně rychlá, a i když hlubší verze 8387, kterou jsme recenzovali loni, je pravděpodobně ještě rychlejší, vzhledem k větrným závodům v Koně a Lanzarote, které měla na programu, se Mackinnonová rozhodla pro mělčí verzi 54 kol, aby si zajistila, že bude schopna zůstat v aerodynamickém podřepu po co největší část závodu. Kola Hunt nabízejí výjimečnou boční tuhost, kterou oceníte při stoupání, ale zůstávají pohodlná i při dlouhých úsecích v aerodynamické poloze. S hmotností 1 524 g jsou kola Aerodynamicist 54 dostatečně lehká na to, aby byla velmi vhodnou volbou i pro světové závody v Nice v příštím roce. Náboje Hunt Sprint SL jsou také překvapivě hladké a rychlé, což zvyšuje hodnotu této sady kol.