Největší triatlonové novinky roku 2023: Myšlenky na tragédii v Hamburku

Tento rok se zapíše do historie jako jeden z nejbouřlivějších v krátké historii triatlonu – rok 2023 rozhodně nabídl spoustu velkých zpráv. Jeden z příběhů, který skutečně otřásl triatlonovým světem, se odehrál během mistrovství Evropy Ironman v Hamburku, kdy se během závodu srazil motocykl se závodníkem. Při nehodě bohužel zemřel provozovatel motocyklu.

Po nehodě na mistrovství Evropy Ironman v Hamburku zemřel řidič motocyklu.

Redaktor časopisu Triathlon Magazine Kevin Mackinnon, který byl v Hamburku a informoval o závodě, napsal o tragické události v červencovém vydání časopisu. Triathlon Magazine:

Smrt 70letého dobrovolného řidiče motocyklu na mistrovství Evropy Ironman v německém Hamburku šokovala triatlonový svět. I když to není první smrtelný incident na triatlonovém závodě, tento zasáhl hned z několika důvodů. Incident byl k vidění během přímého přenosu závodu a na rozdíl od jiných úmrtí, která jsme na triatlonových závodech zaznamenali v důsledku zdravotních problémů nebo pádu na kole, se této nehodě dalo zdánlivě předejít.

Upřímně řečeno, bylo těžké o této události psát. Nebyl jsem přímo na místě, když k nehodě došlo, ale byl jsem jen pár minut za ní. Na cyklistické trati to bylo dříve během dne tak chaotické, že jsem svému nováčkovi řekl, že se nebudeme znovu vracet do toho zmatku kolem čelní skupiny – prostě si najdeme místo na silnici a počkáme, až se vrátí.

Dorazili jsme na místo nehody a zastavilo nás několik policistů. Jakmile jsem viděl, že sportovci vybíhají na travnatý břeh u silnice, odvážil jsem se tím směrem podívat, co se děje. Pak jsem uviděl jednoho z kolegů fotografů, jak sedí na břehu s hlavou mezi koleny. Šel jsem se podívat, jestli je v pořádku, a teprve pak jsem si uvědomil, že na místě je také mnoho fotografů, které jsem za ta léta začal nazývat přáteli. Všichni jsme byli v šoku a bezmocně jsme sledovali, jak lékařské posádky poskytují péči sportovci, kameramanovi a řidiči motocyklu, který byl účastníkem nehody.

Když se teď ohlédnu zpět, tato událost ilustruje mnoho problémů, se kterými se v dnešní době ve světě médií potýkáme. Zatímco jsme čekali, jak se věci vyvinou, naše telefony bzučely aktualizacemi ze sociálních médií. Během několika minut jeden “výstup” zveřejnil video z incidentu a odsoudil Ironmana za to, co se stalo.

Nenechte se mýlit, ten den se toho pokazilo hodně a Ironman má s čím počítat. Ale příspěvky na sociálních sítích s jednovětými prohlášeními nevystihují žádné nuance ani detaily, které jsou nutné k pochopení tak strašné tragédie. Netrvalo dlouho a na internetu se začaly objevovat i dezinformace. Přímý přenos závodu v Německu byl téměř okamžitě po incidentu zastaven – “Byla to jediná zodpovědná věc,” řekl po závodě Sebastian Kienle, mistr světa v Ironmanu, jeden z moderátorů. Generální ředitel Ironmanu Andrew Messick připouští, že i Ironman měl přenos závodu zastavit.

Jan Frodeno se zamýšlí nad náročným dnem na mistrovství Evropy Ironman v Hamburku

Když jsem se vrátil ke svému jezdci a jeho motorce, zeptal se mě, jaký typ motocyklu byl účastníkem nehody. Nemohl se dovolat jednomu ze svých kamarádů, který na závodě také pomáhal. Ukázalo se, jak je důležité, abychom nepředbíhali a neinformovali o smrtelných nehodách dříve, než měli úředníci možnost kontaktovat rodiny – lidé by se neměli dozvědět o smrti svého blízkého nebo přítele z tweetu nebo příspěvku na Instagramu. Stejně tak by neměli propadat panice, když se snaží zjistit, zda se jejich přítel stal účastníkem nehody, a to prostřednictvím stejných kanálů. Když mi začal bzučet telefon a přátelé se mi snažili dovolat, aby se ujistili, že jsem v pořádku, uvědomil jsem si, jak křehká je rovnováha – lidé chtějí vědět, zda je každý v pořádku, a my potřebujeme tuto informaci co nejrychleji předat. Ale musí to být správná informace.

Rád bych si myslel, že právě proto média jako např. Triathlon Magazine jsou důležité. V době, kdy o našem sportu tolik informují samotní organizátoři, je důležité, že existují nezávislé zdroje, které poskytují přehled. Rád bych si také myslel, že patříme mezi zodpovědná média, která si před tím, než o něčem informují, řádně ověří fakta a zároveň respektují etiku svého počínání. Někdy to znamená zdržet se a ověřit si informace u úřadů, než o něčem informujeme.

V době okamžitých příspěvků na sociálních sítích je však těžké konkurovat. Média denně mizí, zejména zde v Severní Americe, protože lidé zřejmě rádi získávají informace o triatlonu prostřednictvím YouTube, Instagramu nebo Twitteru. Píšu samozřejmě špatným lidem. Pokud čtete tento časopis, už tím nám pomáháte zůstat relevantní a důležití. Děkujeme za vaši podporu.

Po tomto incidentu Ironman přepracoval svůj plán pokrytí závodu motocykly a snížil počet vozidel na trati. Challenge Roth letos postupoval v podobném formátu. O událostech v Hamburku jsme zastihli generálního ředitele Ironmanu Andrewa Messicka – jeho názor si můžete přečíst v odkazu níže.

Generální ředitel Ironmanu: “Nechat vysílání běžet byla chyba.”

V článku jsme uznali to, co bylo zřejmé každému, kdo sledoval dění toho dne – na trati bylo příliš mnoho motocyklů, ale také jsme uznali, že Ironman je v bezvýchodné situaci, pokud jde o zajištění přístupu k přenosům.

“Pokud jde o počet motocyklů na trati, je zřejmé, že jich tam bylo příliš mnoho, rozhodně na té části trati,” napsali jsme. “Ironman však nemůže vyhrát, pokud jde o poskytování motocyklů na akcích. ‘Mediální’ požadavky se v posledních letech rozrostly na maximum, sponzoři, influenceři, trenéři, agenti a řada dalších se dožadují, aby se mohli dostat na trať a udělat reportáž. Když jsem byl svědkem toho, jak na závodech Ironmanu nadávali lidem z médií, že neposkytují přístup motocyklům, je snadné pochopit, proč, když akce může získat spoustu motocyklů, by je chtěli využít a snížit tak bolest hlavy z toho, že na ně někdo křičí.”

Jak po závodě řekl pozdější vítěz Denis Chevrot: “Musíme najít řešení”, aby se podobné nehody už nikdy neopakovaly.

Related Post