Kolo, které většina triatlonistů potřebuje – Cervelo vylepšuje řadu P

Cervelo je dlouhodobě známé jako jedna z nejoblíbenějších triatlonových značek a na mistrovství světa Ironman se běžně umisťuje na předních příčkách v počtu kol. (Přesto loni Canyon konečně sesadil nadvládu značky Cervelo v mužském závodě – na kolech Canyon jezdilo více mužů než na modelech Cervelo – ale když se spojily počty mužů a žen, Cervelo zůstalo na vrcholu).

Největším problémem společnosti byla vždy snaha vylepšovat aerodynamické vlastnosti svých triatlonových kol od jedné iterace k druhé. Jak jsme informovali v naší recenzi nového vlajkového modelu P5, oproti poslední edici, která byla uvedena na trh v roce 2019, došlo jen k nepatrnému zlepšení aerodynamiky. To však neznamená, že kolo není rychlejší – vylepšení jízdních vlastností, komfortu, nastavitelnosti a ovladatelnosti nového modelu P5 z něj udělalo rekordní raketu.

Detailní pohled na nové kolo P5 značky Cervelo, na kterém byl vytvořen světový rekord.

Kola řady P mají stejný design jako vlajková loď P5, ale nabízejí několik změn, díky nimž jsou vhodná pro triatlon (spolu s tím, že jsou také o něco šetrnější k vaší peněžence.) Stejně jako P5, i nejnovější model dokázal vyjít o něco rychleji než jeho předchůdce a nabízí o 5,9 g lepší aerodynamiku než starý model.

Náš recenzovaný model byl vybaven základní tyčí Zipp a aero nástavci.

Řada P používá jinou vidlici, takže můžete použít jakoukoli základní tyč a nástavce, což vám umožní vyladit si posed a maximální stack se zvýší na neuvěřitelných 53 mm. To je užitečné zejména pro lidi, kteří mají specifické požadavky na přizpůsobení.

Rám je také vybaven vnitřním úložným prostorem, což je u značky Cervelo poprvé. To vám umožní uložit si hadičku, multifunkční nářadí a několik kanystrů CO2 na praktické místo mimo dosah větru. Za sedlem tak budete mít spoustu místa na hydrataci.

Rychlým otočením získáte přístup k vnitřnímu úložnému prostoru. Foto: Cervelo

Řada P těží také z většího prostoru pro pneumatiky, což umožňuje použití kol Reserve 52/63 a 29mm pneumatik Corsa, které byly dodány s naším recenzovaným modelem. Tímto recenzovaným modelem byla verze Shimano Ultegra Di2 s koly Reserve 52/63 za 10 000 Kč/ 7 300 USD, která nabízela skvělé jízdní vlastnosti a výkon, který nebyl daleko od modelu P5. Je velmi snadné zvolit rychlou, aerodynamickou pozici a kolo stoupá stejně dobře jako P5, což je zásluha boční tuhosti, která pomáhá výkonu. Řadu P si můžete pořídit také s komponenty Shimano 105 Di2 nebo SRAM Rival AXS (7 750 Kč/ 5 700 USD). Ušetřit můžete také s mechanickým řazením – komponenty Shimano 105 Race vás vyjdou na 6 600 Kč/ 4 850 USD, zatímco model 105 gruppo stojí 5 350 Kč/ 3 950 USD.

Foto: Foto: Cervelo

Všechny verze kola se dodávají s bento boxem Smartpak 400 na horní trubce a držákem na zadní hydrataci, takže budete připraveni vyrazit na závodní trať hned, jak kolo dostanete.

Foto: Cervelo

Díky aerodynamickému rámu a nastavitelnosti je řada P skutečně vším, co většina triatlonistů potřebuje. I kdybyste se rozhodli pro některou z “levnějších” variant, několik vylepšení, jak jste chtěli zvýšit svůj triatlonový výkon – hlubší a rychlejší kola by vám dala nejlepší výsledek za vaše peníze – by vás jistě posadilo na rychlé kolo. Kolo dostatečně rychlé na to, abyste se po závodě nemohli vymlouvat, že jste kvůli jízdě nepodali nejlepší výkon.

Related Post