Canyon naléhavě stahuje kola Speedmax CF z důvodu obav o bezpečnost vidlice

Společnost Canyon stáhla všechny modely Speedmax CF s aerodynamickým systémem V21 poté, co zjistila možné závady na trubce řízení vidlice, které by mohly vést k nebezpečnému odtržení kokpitu.

Společnost Canyon vydává naléhavé prohlášení o stažení kol Speedmax CF z důvodu obav o bezpečnost vidlice

Společnost Canyon Bicycles zahájila naléhavé bezpečnostní stahování svých triatlonových kol Speedmax CF vybavených systémem V21 Aerostems, a to v důsledku zjištění možných konstrukčních poruch v trubce řízení vidlice. Toto stažení představuje významný vývoj v triatlonové komunitě a vyvolává důležité otázky týkající se vývoje konstrukce moderních triatlonových kol.

Co se děje?

Věc se má takto – společnost Canyon zjistila, že v některých vzácných případech může prasknout nebo se zlomit trubka řízení vidlice. Nejedná se jen o malý problém – mluvíme o možném odpojení sestavy kokpitu (ano, to jsou řídítka a představec, které se v podstatě rozcházejí s vaším kolem). To není zrovna to, co byste chtěli, aby se stalo během vaší příští tréninkové jízdy, že?

A co je nejhorší? Canyon majitelům vzkazuje, aby na těchto kolech okamžitě přestali jezdit, dokud je neprohlédne profesionální mechanik. A tady to začíná být trochu nepříjemné – očekává se, že opravy začnou až v prosinci.

Dobrá zpráva

Pokud jezdíte na některém z luxusních modelů Speedmax CF SLX nebo CFR, můžete si oddechnout – těch se to netýká. Také pokud máte jeden z novějších modelů Speedmax CF s jednodílným karbonovým kokpitem, který byl uveden na trh v dubnu 2024, jste také v klidu.

Co byste měli dělat?

Pokud jste si zakoupili Speedmax CF přímo od společnosti Canyon, měli jste 5. listopadu obdržet e-mail s touto informací. Ale tady je ta důležitá část – pokud jste si pořídili svůj z druhé ruky, musíte zkontrolovat stranu představce, abyste zjistili, zda se jedná o V21.

Společnost Canyon uvádí, že uhradí veškeré náklady na opravu a pracuje na tom, aby byl tento proces co nejpohodlnější. Slibují pravidelné aktualizace a často kladené dotazy, přičemž berou na vědomí, jak tato skutečnost ovlivní tréninkové a závodní plány na nadcházející sezónu.

Větší obrázek

Na této situaci je zajímavé zejména to, jak poukazuje na problémy moderní konstrukce tříkolky. Někteří jezdci už berou věci do vlastních rukou, někteří nahradili sériový systém “pořádným expandérem” s tím, že nevěří “teorii bez expandéru” od Canyonu.

Pokud se vás tato svolávací akce týká, je prozatím nejlepší řídit se radou společnosti Canyon a kolo zaparkovat, dokud nebude řádně zkontrolováno. Ano, je to frustrující, zvláště s blížící se závodní sezónou, ale lepší bezpečí než lítost, když mluvíme o potenciálním selhání kokpitu v rychlosti.

O vývoji tohoto příběhu vás budeme informovat, zejména až v prosinci začne proces opravy. Mezitím je možná čas oprášit záložní kolo – máte přece záložní kolo, ne?

Related Post