Nebudeme souhlasit s jeho komentářem o síle jeho nohou (výše uvedená citace pochází z Němcova příspěvku na Stravě), ale není sporu o tom, že Sebastian Kienle má jedno z nejrychlejších nastavení kola ve sportu, což dokázal svým působivým cyklistickým splitem na Ironman Cozumel v neděli.
Kienleho mezičas 4:02:27 znamenal průměrnou rychlost 44,8 km/h (27,9 mph) při průměrném výkonu 252 wattů. Kienleho aerodynamická pozice zřejmě rozhodovala – na Stravě v segmentu Ironman Cozumel 2021 je Němec na druhém místě za Kristianem Blumenfeltem. Za Kienlem se v žebříčku KOM nacházejí závodníci, kteří tlačili větší výkonnostní čísla, ale nebyli schopni se Kienleho času vyrovnat, včetně Michaela Weisse (322 wattů) a šampiona Ironman Florida Rudyho von Berga (263 wattů). (Blummenfeltův profil na Stravě neposkytuje žádné informace o wattech, ale dá se odhadnout, že norská hvězda tlačila i vyšší čísla.
Jak jsme informovali, když Kienle začal v roce 2020 jezdit na novém rámu Scott Plasma, zaujal na kole více protaženou pozici, přičemž zůstal extrémně nízko s lokty blízko u sebe. Kienle využívá vnitřního úložiště tekutin v rámu Scott Plasma RC, přičemž za sedlovou tyčí se skrývá ještě jeden košík na láhev s vodou.
Kienle dosáhl třetího nejrychlejšího mezičasu dne za pozdějším vítězem Leonem Chevalierem a druhým Chrisem Leifermanem. V cíli ho o poslední místo na stupních vítězů připravil Polák Robert Wilkowiecki.
Leon Chevalier dominuje, Gurutze Frades obhajuje titul, Sebastian Kienle na Ironmanu Cozumel končí čtvrtý.
Kienle je jedním z nejoblíbenějších profesionálů na okruhu, proslulý svou upřímností a humorem při rozhovorech, tiskových konferencích a předávání cen. Vítěz závodu Kona 2014 vyhrál mistrovství světa Ironman 70.3 v letech 2012 a 2013. Třikrát vyhrál evropský titul Ironman – v letech 2014, 2016 a 2017, v roce 2018 získal titul Challenge Roth.
V této své poslední závodní sezóně nabídl Kienle a jeho sponzor Scott čtyři speciální edice kol, které se budou dražit pro charitativní účely. Kolo, na kterém Kienle doletěl na svůj superrychlý split v Cozumelu, je posledním závodem jeho “přerušené” sezony.
Sebastian Kienle ukončil kariéru a vydražil kolo “Discontinued” pro World Bicycle Relief.
Tombola Discontinued letos vynesla na charitativní účely již více než 250 000 eur, přičemž jedno kolo ještě zbývá.