Na pozadí historicky prvního mistrovství světa Ironman žen, které se uskuteční v Nice, představila společnost Argon 18 své nejnovější kolo pro triatlon a TT – E117. Jedná se o závodní variantu pro triatlonisty všech úrovní, která obsahuje mnoho funkcí a výkonů, které najdete u vlajkové lodi společnosti E119, ale za cenu, která neudělá takovou díru do vašeho bankovního konta. Nové kolo nabízí integrované kotoučové brzdy, které najdete u modelu E119, a možnosti úložného prostoru a hydratace, které triatlonisté ocení. K dispozici je spousta možností montáže a kolo je také legální podle UCI pro ty, kteří chtějí závodit v časovce.
Aerodynamický výkon
Stejně jako vlajková loď E119 má i E117 geometrii zaměřenou na triatlon a inovativní integrované brzdy a speciálně navržené brzdové páky Argon 18, které umožňují, aby třmeny, hydraulická lanka a nádržka zůstaly skryté a zlepšily aerodynamiku a ergonomii. Rám se nápadně podobá modelu E119, ale některé trubky nejsou tak hluboké, aby kolo zůstalo legální pro UCI.

Model E117 se bude dodávat ve dvou různých barvách – černé stealth a plamenně červené – a ve třech různých úrovních komponentů a kol. Dvě vyšší úrovně (Shimano Ultegra Di2 a 105 Di2) jsou vybaveny stejným aero kokpitem, jaký najdete na modelu E119 – základní řídítka a aero nástavce, na kterých spolupracovali Argon 18 a Mat Steinmetz z 51 Speedshop. Základní tyč lze překlopit pro nižší nebo vyšší nastavení a díky mono-riseru, který drží nástavce, je k dispozici spousta možností nastavení. Mechanická verze Shimano 105 je vybavena základní tyčí Argon 18 (museli se vydat touto cestou, aby bylo možné použít vlastní brzdové páky potřebné pro integrované brzdy) v kombinaci s nástavci Profile Design.

Co se týče kol, verze 105 Di2 je vybavena vlastními karbonovými koly Atten od společnosti Argon 18, zatímco verze Ultregra Di2 je vybavena hlubšími karbonovými koly Scope. Mechanická verze 105 dostala sadu kol DT Swiss. Všechna kola jsou dodávána s bento boxem, integrovanou sadou nářadí a aerodynamickou lahví na vodu. Všechna kola jsou vybavena aero sedlovkou Argon 18, kterou lze snadno doplnit o košík na láhev s vodou za sedlem pro aero hydrataci. Snadno lze také přidat možnost aero hydratace mezi rameny (BTA).


Aerodynamický rám je k ničemu bez aerodynamického posedu, což konstruktéři Argon 18 zohlednili a nabízejí širokou škálu možností nastavení výšky a dosahu, takže by nemělo být těžké si na kole vybrat slušný posed.
Co se týče aerodynamického výkonu, stojí za zmínku, že E117 se nyní stává nejrychlejším kolem společnosti s legální registrací UCI, takže sponzorované profesionální týmy společnosti budou kolo používat pro časovky na závodech World Tour včetně Tour de France.
Jak již bylo zmíněno, E117 se dodává ve třech baleních připravených na závody. Verze Shimano Ultegra D12 se prodává za 9 000 Kč/ 6 800 USD, verze Shimano 105 Di2 za 7 400 Kč/ 5 500 USD a verze Shimano 105 za 4 950 Kč/ 3 500 USD.
Doplňky a nové barvy modelu E119

Zatímco u vlajkového rámu E119 nedošlo k žádným změnám, Argon 18 u tohoto modelu zvyšuje laťku několika novými barvami a některými změnami v sestavách kola. Špičková verze modelu E119 je nyní vybavena vlastním aero senzorem Notio od společnosti Argon 18, takže si sportovci mohou za chodu provádět vlastní aerodynamické testy. Toto kolo bude také vybaveno novým gruppo SRAM Red 2024 AXS a koly Zipp 858 a bude se prodávat za 18 500 Kč/ 14 000 USD. Verze Ultegra Di2 (13 500 c$/ 10 000 USD) bude vybavena koly DT Swiss.
Vlajková loď aerodynamického speedsteru: Argon 18 E-119 Tri+ Disc


Těšíme se, až se na novém modelu E117 projedeme, a jakmile se tak stane, přineseme recenzi nového kola.