Zwift Ride je nové chytré kolo virtuální tréninkové platformy

Letos si Zwift připomíná 10. výročí. Společnost ho oslavuje uvedením vlastního chytrého kola Zwift Ride.

Možná si vzpomenete, že společnost Zwift pracovala na podobném konceptu již před několika lety. Ta bohužel musela projekt zrušit v důsledku problémů s nabídkou a poptávkou, které postihly většinu značek v období COVID. Jak již bylo řečeno, Zwift Ride na tuto ranou práci navazuje a původní projekt zdokonaluje. Při “snižování ceny a směřování k jednoduchému řešení” je ambicí společnosti Zwift zpřístupnit indoor cycling. Pojmy cenová dostupnost a jednoduchost jsou patrné v celém projektu. Co tedy můžeme očekávat? Inu, všechno, co Zwift dosud nabízel, a ještě víc.

Zwift Ride

Zwift přináší virtuální řazení, které funguje ve spojení s jádrem Wahoo Kickr Core, s chytrým rámem a tvoří tak kompletní chytré indoor kolo. Pro ty z vás, kteří virtuální řazení ještě nezažili, uvádíme, že upravuje odpor přímo spojený s otáčením kola tak, aby napodoboval pocit, který byste měli při řazení v reálném životě. Ride dále rozšiřuje tento realismus a podporuje také řazení Shimano nebo SRAM 2×12 a umožňuje volbu převodového poměru vhodného pro různé terény, například: rovina (53/39, 10-28), všestranný terén (48/35, 10-33) a stoupání (43/10, 10-36).

Herní on-boarding seznamuje uživatele Zwiftu s navigací, brzděním, řízením atd. a všechny tyto funkce jsou plně integrovány do dvojitých ovládacích podložek na řídítkách. Pravděpodobně méně realistický, ale k zábavě přispívající Ride se může pochlubit také uživatelsky konfigurovanými tlačítky na drop-baru pro rychlý přístup k RideOn Bombs, Power Up a tak dále, s příslibem, že další budou následovat.

Určeno pro domácí použití

V konečném důsledku je Ride určen pro domácí použití, což znamená, že není nutné přenášet venkovní kolo dovnitř, ani není nutné demontovat nastavení trenažéru pro pravidelnou klubovou jízdu. Odklon od skrytého vzhledu, který volí mnoho cyklistů pro své běžné kolo, se společnost Zwift přiklonila spíše k jasnějšímu a elegantnějšímu barevnému provedení, které lépe odráží domácí prostředí. V souladu se značkou pak společnost přidala zábavný a živý hologram. Kompaktní nášlapná plocha je také pohodlnější a dostupnější pro ty, kteří mají menší domovy a mohli by mít problém s umístěním typičtější sestavy kola a trenažéru. Tito uživatelé budou také těžit z aktualizovaného ozubeného kola, které je podle společnosti Zwift znatelně tišší.

Snadné nastavení

Společnost Zwift pečlivě dbá na přístupnost a dbá na to, aby uživatelé měli při vybalování z krabice co nejvíce zkušeností. Ride je dodáván ve třech krabicích s ohledem na to, že jeden větší balíček by mohl být pro jednotlivce obtížně zvládnutelný. Poté je uživatel pečlivě veden procesem otevírání a počátečního nastavení s pokyny krok za krokem, aby se zmírnily případné obavy.

Společnost Zwift si uvědomuje, že technická zdatnost jezdce neurčuje jeho vášeň pro tento sport a že existuje mnoho oddaných cyklistů, kteří se mohou cítit zastrašeni základními mechanickými úkony, a proto se záměrně rozhodla překonat potenciální překážky pomocí bezproblémové a bezproblémové montáže. Uživatel potřebuje pouze jeden nástroj, Frame Key, jinak známý jako Monolever, který je součástí balení. Kromě toho společnost Zwift spolupracovala s montérem kol na vytvoření jednoduchého systému založeného na písmenech, který zajistí, že každý jezdec bude mít optimální polohu, a tedy i nejlepší možný zážitek. Tento písmenkový systém umožňuje rychlé nastavení bez použití pásky mezi více uživateli (s výškou 152 až 198 cm) a poskytuje snadné řešení pro ty, kteří nemají profesionální fitting.

Fáze návrhu

Nejrozsáhlejší z pěti vývojových fází systému Zwift byla první, zaměřená výhradně na uživatele. Tým zmapoval cestu uživatele od nákupu až po pravidelný Zwifting na Ride. Společnost nejenže určila každou z interakcí, kterou by provedl, ale také to, která z těchto interakcí by mohla potenciálně vést k tomu, že si to rozmyslí a/nebo nebude produkt používat tak, jak bylo zamýšleno. Společnost Zwift tyto konkrétní interakce označila jako “body bolesti” a pro každou z nich nastínila skóre na základě jednoduchosti, srozumitelnosti, vysoké hodnoty (nízké ceny), domácího designu, stálé připravenosti a funkčnosti pro více uživatelů. Není třeba dodávat, že části s vyšším objemem interakcí, jako je ovladač, měly přednost před částmi s nižším objemem, jako je nasazení pedálů při montáži, ale každá z nich byla brána v úvahu jako celek. Během zbývajících čtyř fází se konstrukční tým neustále vracel k tomuto hodnocení bolesti a používal ho k přizpůsobení svých rozhodnutí.

Během druhé a třetí fáze, fáze generování a definování, tým načrtl počáteční koncepty na základě zjištění z první fáze, poté vytvořil digitální návrhy a ručně vyráběné modely. Modely umožňovaly provádět hrubé úpravy na místě, aby se lépe sladily technické a vizuální návrhy.

Zwift se po celou dobu spoléhal na zpětnou vazbu od uživatelů, ale ta se skutečně projevila až ve čtvrté fázi – při ověřování. Zde tým použil prototypy, aby podal zprávu o uživatelském zážitku, včetně sestavy a souvisejících návodů, a podle potřeby je upravil tak, aby každý bod splňoval minimální bodové hodnocení. To vedlo k páté a poslední fázi: dodání.

Vývoj a testování

Je to docela výkon, když si uvědomíme, že společnost Zwift začala na projektu Ride pracovat teprve před více než 18 měsíci, a to tím spíše, že během tří měsíců od začátku naplánovala a od nuly vybudovala vlastní testovací centrum a potřebný testovací software. Vzhledem k tomu, že společností vyrábějících chytrá kola není mnoho, nebylo k dispozici kompletní hotové testovací zařízení.

Toto samostatné a značně rozsáhlé zařízení v Londýně bylo určeno k provádění všech forem testů, na které si vzpomenete, a nebylo jen příjemným majetkem, ale bylo klíčem k urychlení výzkumu a vývoje, protože umožnilo týmu identifikovat a řešit problémy za chodu. Kdyby se rozhodli zadat fázi testování externím dodavatelům, jak by to udělala většina značek, snadno by je to zdrželo minimálně o další sezónu.

Každá součástka, ať už více cyklistická nebo herní, byla podrobena přísnému testování, aby se zajistilo, že vydrží po celou dobu životnosti kola, jak bylo zamýšleno. Velká část testů byla použita k určení pevnosti a odolnosti kola a společnost Zwift modelovala minimální požadavky pomocí některých ISO-norm, které získala od stávajících Zwifterů. Jako příklad uvedu, že na každou stranu řídítek působila značná síla směrem dolů, aby simulovala sprint na objem. Další testy se zaměřily na klíčové kontaktní body a související momentové zatížení, aby se zajistilo, že díly vydrží i při minimální doporučené síle a po opakovaném seřízení pro více uživatelů.

Ceny a dostupnost

Díky partnerství společnosti Zwift se společností Wahoo je Zwift Ride with Kickr Core k dispozici v Kanadě a začne se prodávat již 26. června. Cena Zwift Ride s trenažérem je 2 000 USD prostřednictvím wahoofitness.com

Related Post